Innoveren, overleven, groeien, vernieuwen vraagt om meer. De behoefte van deze tijd is grootsheid, voldoening en passie en ertoe doen. Deze bevinden zich in een andere dimensie en zonder wolligheid klinkt dat als een innerlijke stem.
In onze gesprekken is er bij veel managers een diep aangeboren verlangen vastgesteld om de innerlijke stem in leven en werk te (her) ontdekken en te zorgen voor een ontwikkeling van effectiviteit naar inspiratie waarin talent zich beter kan ontplooien.
HET INNOVATIE DILEMMA
Zet in op de kracht van senioriteit!
Veel organisaties investeren in beperkte mate in ouderen. Dit heeft te maken met de gedachte dat vanaf 50 (veelal vanaf 45+ zelfs) het einde van carriere in zicht is dan wel een einde aan de loopbaanontwikkeling bereikt is en er geen of beperkt perspectief meer in het vooruitzicht ligt. Immers “wat loont het nog om in […]
Verantwoordelijkheid nemen: arbeidsmobiliteit en duurzame inzetbaarheid
MOBILITEIT en ONTWIKKELING Decentralisaties, fusies, economische krimp, groei…thema’s met grote betekenis voor de continuiteit; er zijn tal van ontwikkelingen die uitdagingen met zich meebrengen en een andere, meer strategische benadering van inrichting en mobiliteit vragen. Adsom heeft verschillende oplossingen en instrumenten beschikbaar om organisaties en medewerkers te ondersteunen met expertise op maat. Organisaties worden altijd […]