Kleedkamer gesprek: “Zonder plezier geen prestaties”

Teamtraining onder leiding van een hockeytrainer/-coach.

Onder het motto: “haal de hockeytrainer in de organisatie”, is het kleedmaker gesprek – concept ontstaan. De centrale thema’s inspiratie en positiviteit in het team zijn ontstaan vanuit de hockeytraining om anderen (mensen en teams) beter te maken in wat ze doen. De kleedkamer is de plek waar je je als team voorbereidt op de volgende wedstrijd of training (i.e. uitdagingen). Hier maak je afspraken, zet je de doelen. Na de wedstrijd of training bekijk je in hoeverre je deze doelen hebt gehaald wat je hiervan kan leren en hoe de volgende keer verder gaat. Alles met het oogpunt om een goede samenwerking te creëren waardoor goede prestaties worden geleverd.  Voor een goed resultaat dient de kleedkamer een veilige ruimte te zijn waar met respect voor elkaar wordt omgegaan. Tijdens dit gesprek worden doelen gesteld en uitdagingen aangegaan, uitleg gegeven aan teamdynamiek en middelen aangedragen om met meer succes samen te werken. Deze methode is geschikt voor teams, organisaties en afdelingen.

 

Voor wie:

Voor alle organisaties, groot of klein, die stress in hun onderlinge samenwerking ervaren. Deze stress houdt in dat ze er niet in slagen met de aanwezige middelen hun doelen te behalen. Dit wordt ineffectief gedrag genoemd hetgeen betekent dat je niet meer de juiste dingen doet, op het juiste moment, op de juiste manier en dus niet presteert naar je mogelijkheden. Dit is gelukkig eenvoudig te verhelpen. We gaan opzoek naar “wedstrijdspanning” want die is goed en motiveert tot betere prestaties, stress lijdt tot verminderd plezier en prestaties en die gaan we verhelpen.

Door middel van deze werkwijze vindt een herverdeling van aandacht, energie en ideeën plaats. Samen werken we aan een betere afstemming van individuele en teambelangen. In een goed werkend team bestaat inzicht en respect voor individuele kwaliteiten en het teambelang. Daarnaast wordt de aanwezigen een spiegel voorgehouden hoe men zich gedraagt en de aanwezigen geconfronteerd worden met hun gedrag. Deze spiegel is overigens geen oordeel. Wel stellen we vast wat iedereen in de organisatie doet en hierbij worden patronen, rollen doorbroken en  ineffectief gedrag verholpen. De aanpak is eenvoudig, het effect groot.

“Zonder plezier geen prestaties”

Samenwerken met een gezonde wedstrijdspanning. De resultaten van mijn training zijn:

  • Van negatief naar positief
  • Van controle naar vertrouwen
  • Van werkdruk naar werkplezier
  • Vaststellen van gezamenlijke doelen en taken.

Referenties en trainer:

  • Roel Arnold
  • Trainingen hoe om te gaan met het koopgedrag van klanten en het teamgedrag van een verkooporganisatie verbeteren.
  • Uitgebreide internationale hockeyervaring. Zowel in het trainen van prestatieteams als het opleiden van nieuwe trainers.
  • Docent aan Fontys University  of Applied Sciences (Eindhoven) en Agora University College (Zagreb).

Geïnteresseerd of meer weten? Neem dan vrijblijvend contact op of vraag offerte aan.

Meer weten over Roel Arnold?

 

 

Tags:

UA-39505741-1