Kwalificeren door onderscheidend te worden bij werkverwerving!?

What is your added valueStel je voor dat je aan het solliciteren bent en het volgende dilemma moet oplossen: Tijdens een stormachtige avond rijd je alleen in je auto. Je passeert een bushalte en je merkt dat drie personen op de bus aan het wachten zijn:

1. Een oud vrouwtje dat elk moment kan sterven;
2. Een goede vriend die ooit jouw leven redde;
3. De man of vrouw van je dromen.
Welke van deze drie mensen zal je een lift aanbieden, wetende dat er maar één iemand mee kan? Denk daar eerst eens over na voor je verder leest. Dit morele vraagstuk werd namelijk ooit gebruikt tijdens een sollicitatie.

Voor elke keuze valt iets te zeggen. Je zou het oude vrouwtje kunnen oppikken omdat ze anders gaat sterven en je haar dus eerst moet redden; Of je zou die goede vriend kunnen meenemen als wederdienst voor het feit dat hij jouw leven heeft gered. Maar in die gevallen zal je misschien nooit nog je droomman- of vrouw vinden.

De sollicitant die de baan vergund werd uit meer dan 200 kandidaten had geen enkele moeite met dit dilemma. Zijn geniale antwoord luidde: ,,Ik zou mijn autosleutels aan mijn goede vriend geven en hem het oude vrouwtje naar het ziekenhuis laten brengen. Ik zou aan de halte achterblijven om samen met de vrouw van mijn dromen te wachten op de bus.”  

Creating yourself

Benadering vanuit andere perspectieven met oplossend creatief vermogen kan een ieder zich eigen maken en is de meerwaarde waar werkgevers en opdrachtgevers op zoek naar zijn! Met hoog praktisch gehalte ondersteunt Adsom professionals zowel individueel als in workshops hoe zich te (duurzaam) kwalificeren voor opdrachten, werk en/of baan.

 

Moeite met kwalificeren bij sollicitaties f voor opdrachten? Neem contact op met Adsom en maak een vrijblijvende afspraak.

UA-39505741-1