Risico management en anticiperen op ontwikkelingen voor herstel en groei!

 

Een meerderheid van organisaties en merken concentreert zich vooral op bestaande producten en markten in plaats van nieuwe ontwikkelingen te lanceren of bijkomende markten te verkennen. Dat is de conclusie van een onderzoek van het bureau Roland Berger Strategy Consultants bij bijna 2.500 bedrijven in Europa, Japan en de Verenigde Staten. Het onderzoek toont aan dat een groot gedeelte van de bedrijven zijn portfolio onvoldoende aanpast waardoor hun innovatieve kracht en hun concurrentiekracht op lange termijn bedreigd wordt. Mede hierdoor wordt het beschikbare talent onvoldoende uitgenut, ontwikkeld en ontstaat uitloop van potentieel talent.

Frappant is dat ondernemers, directies en managers groei willen en moeten realiseren om het hoofd te bieden aan economische omstandigheden van krimp. Waarbij men zich vooral richt op bestaande producten en markten. In Japan daarentegen werden bestaande producten en markten door geen enkel bedrijf als de belangrijkste groeistrategie naar voor geschoven echter gericht ge-anticpeerd op nieuwe prodcuten en nieuwe markten als basis voor groei.

O.b.v. quickscan en gedegen praktische analyse kan door risiscomanagement en scenarioplanning gericht ingezet worden op ontwikkeling en groei waarbij het DNA van organisaties behouden blijft en ontwikkeld worden. Neem contact op Adsom en informeer naar risicomanagement en scenarioplanning gericht op herstel en groei. Of informeer vrijblijvend naar de bedrijfs scan.

UA-39505741-1