Arbeidsconflicten vóór zijn: een gezamenlijk belang van werkgever en werknemer.

Werken neemt een belangrijke plaats in ons leven. Kennis, ervaring, energie en competenties zetten we in om bepaalde doelen te realiseren. We hebben sociale contacten op het werk en willen met plezier ons werk doen. We ontlenen status aan werk. Evenwicht tussen werk en privé. Niet zo vreemd dus dat een “conflict” op het werk zoveel impact heeft.

Wie een conflict heeft op het werk, heeft daar dagelijks last van. Dat geldt voor allen die bij het conflict betrokken zijn. En vaak ook in de privé-sfeer. Niet voor niets is een arbeidsconflict vaak de aanleiding voor ziekmelding. En in sommige gevallen zelfs voor burnout of WIA. Gevolg voor de organisatie is een verminderde productie. Voor de conflicthebbers veel stress. En wat te denken over “schade” in termen van kosten??

Redenen genoeg om een arbeidsconflict snel op te lossen. Liefst anticiperen in het beginstadium. Hoe langer men afwacht, signalen niet erkent, geen actie onderneemt of het zelf tracht op te lossen, des te groter de mogelijke schade. Adsom helpt de conflictpartijen om de communicatie weer tot stand te brengen en de eigen bijdrage aan het conflict in te zien. Daaruit ontstaan oplossingen voor het conflict en bodem voor een nieuwe toekomst. In conflict situaties treedt Adsom op als mediator: immers voorkomt dit langdurige onwenselijke “processen”, strijd en geld

En indien de wegen zich dienen te scheiden dan wordt voor de werknemer een strikt individuele route uitgezet die leidt tot een hoge succesratio bij het vinden van een nieuwe passende functie elders, die voldoening geeft.

Meer weten? Neem vrijblijvend contact op met Mario Kruysse of stuur uw vraag via onze contactpagina of mailadres.

Tags:

UA-39505741-1