SAMEN DOOR LOODZWARE TIJDEN, MEESTERSCHAP IN LEIDERSCHAP

MEESTERSCHAP  IN  LEIDERSCHAP

_________________________________

MANAGERS  OP  DE  PIJNBANK

Met de actualiteit van New York en de gevolgen van Sandy zien we dat de ervaringen van Katrina in Orleans klaarblijkelijk weinig hebben gebracht!?

Wie herinnert zich niet als een trots kind een kasteel met een slotgracht te hebben gebouwd, heerlijk aan het strand op een zomerse dag onder een vertrouwd en toeziend oog van vader en moeder. Dan het verdriet bij de onbegrijpelijk opkomende vloed dat ongenaakbaar het hele bouwsel wegspoelde.

Wat heeft ons dit geleerd tijdens de ellende  van het lekkende dak dat natuurlijk net  ongelegen kwam in die periode van  sneeuw en vorst, alle omstandigheden zaten tegen en bleek er meer te repareren dan viel te verwachten.

Het dagelijkse fileleed als gevolg van ongelukken door wat half wel of niet viel te overzien; nog een geluk als er geen levens mee gemoeid zijn.

Wat heet dan anticyclisch ? Precies, bouw nooit op de vloedlijn, repareer je dak in de zomer, houd afstand in het verkeer, zeker als je links rijd!

 

SAMEN DOOR LOODZWARE  TIJDEN

Oefeningen in krimp en vernieuwing.

_________________________________

Managers moeten met een glimlach de naarste dingen doen zoals bezuinigen en personeel ontslaan terwijl ze zelf geen flauw idee hebben wat henzelf te wachten staat.

Maar  bij wie moeten ze terecht met hun twijfels en zorgen ?

Adsom geeft met de workshop Meesterschap in leiderschap bezieling op de werkvloer die het succes van de organisatie vergroot door anticyclisch denken en handelen. Cursisten gaan gelukkig weg en zitten beter in hun vel.

Bewust en Bekwaam.

Jezelf beter leren kennen doordat je je voortdurende moet bloot geven. De confrontatie aangaan. Je leert inzien hoe je overkomt op anderen, doordat je continu reacties krijgt van de groep, iets dat managers op de werkvloer weinig mee maken.

 

WIE  ZICHZELF  BLOOT GEEFT, LEER ZICHZELF  KENNEN.

_______________________________________________________

Meer bewust en bekwaam leidinggeven lukt beter als je jezelf beter doorziet juist in deze  crisistijd waarbij je enerzijds moet bezuinigen, anderzijds moet innoveren en snelheid  maken omdat de veranderingen om ons heen ook volop nieuwe kansen schept.

Probleemloos leiding geven aan teams wordt bevordert als het thema geluk op de werkplek centraal komt te staan. Bedrijven met ongelukkige werknemers scoren lagere omzetcijfers.  Behoud van de moraal wordt vergroot door het gedrag van de leider.

De cursisten worden door Adsom op de pijnbank gelegd. Dat is nodig omdat in de hogere echelons minder feed back wordt gegeven. Door de dominante rol is men vaak blind voor de  eigen valkuilen. Bij Adsom ziet men snel hoe iemand in elkaar zit, wat het probleem is en dan wordt er ook door anderen doorheen geprikt.

Men ziet precies op welke knoppen er moet worden gedrukt en de medecursisten drukken mee. Men ziet bij een ander wat er aan schort, je krijgt feed back van de rest.

 

MANAGERS BREKEN, SOMS TOT HUILENS TOE.

______________________________________________

Een veel voorkomend probleem bij managers is het onvermogen echt contact te leggen met anderen. Door constante interactie verbetert dat. Natuurlijk niet altijd even makkelijk. Hoger management heeft vaak narcistische trekjes en kan kritiek niet makkelijk verdragen en staat minder open voor gevoel.

Het enige dat werkt is confronterende interactie op hetzelfde  niveau. Dan komen er openingen voor werkelijk anticyclische vernieuwing en kunnen tijdig initiatieven worden genomen en aanzienlijk minder mensen naar huis worden gestuurd.

 

 

Meer weten, neem contact op.    

 

UA-39505741-1